Stormester Tiebreakers

300+ Stormester opgaver. Dette er de bedste Stormester tiebreaker opgaver til skolen og hjemmet. Perfekt som teambuilding aktivitet hele året eller som festlige indslag i privaten. Opgaverne er sorteret alfabetisk, og indeholder en beskrivelse af opgaven, samt typen og mængden af forberedelse der kræves.

Sådan spilles Stormester

Stormesteren vælger en opgave, man skal udføre på bedste eller mest kreative vis, indenfor opgavens rammer. Men også hvor meget tid der afsættes til hver opgave, hvor mange point der skal fordeles og hvornår stillingen afsløres. Har deltagerne/holdene med flest point lige mange point efter X antal runder, laver man en tiebreaker opgave for at finde en endelig vinder.

Regler

• Diskutér aldrig med Stormesteren.
• Vær altid høflig, husk at rydde op, pas på dig selv og andre.
• Det opfordres at være kreativ, men snyder man gives der strafpoint eller diskvalifikation.


100 sekunder

  • Deltagerne skal rejse sig, når der er gået 100 sekunder.
  • Den deltager, der kommer tættest på de 100 sekunder, vinder.

Sørg for, at deltagerne ikke kan se eller høre et ur, mens opgaven er i gang.

Solo Stopur

Ballonkast

  • Kast samtidig en ballon mod Stormesteren.
  • Vinderen er den med ballonen tættest på Stormesteren, uden at røre ham/hende.

Solo Ballon

Bottle flips

  • På 1 minut skal deltagerne se, hvor mange bottle flips de kan lave.
  • Flaskerne må højst indeholde 1/4 vand.
  • Flest bottle flips på 1 minut vinder.

Solo Flasker med vand

Cup flips

  • En kop stilles på kanten af et bord med lidt af åbningen ud over kanten.
  • Deltagerne skal nu forsøge at vende koppen, så den lander med åbningen opad.
  • Den deltager, der kan gøre det flest gange inden for 1 minut, vinder.

Solo Plastikkopper

Et til ti

  • Stormesteren tænker på et tal fra 1 til 10.
  • Du får et gæt. Den, der kommer tættest på det rigtige tal, vinder.

Solo

Flottenhejmer

  • Du har tre forsøg til at kaste det højeste tal med en terning. Det sidste kast tæller.
  • Du kan vælge at stoppe efter 1-2 kast, hvis du vurderer, at du ikke ruller højere på dit sidste kast.
  • Hvis begge har samme nummer, starter processen forfra, indtil en vinder er fundet.

Solo Terning(er)

Gemmeleg

  • En person bliver bedt om at gemme sig et sted (ikke for langt væk).
  • Den første af deltagerne, der finder den pågældende person, vinder.

Solo En frivillig

Google navn

  • Der bliver søgt på deltagernes navne på Google.
  • Den af deltagerne der har flest søgeresultater, vinder.

Alternativ: Søg på efternavn.

Solo Google search

Hmm…

  • Stormesteren tænker på en tilfældig deltager.
  • Deltagerne skal nu, på skift, gætte hvem Stormesteren tænker på.

Solo

Kryds og bolle

  • Spil en runde kryds og bolle.
  • Vinderen, vinder.

Solo Kryds og bolle

Land eller by

  • Stormesteren nævner et tilfældigt land eller by.
  • Du skal gætte, hvor mange der bor i nævnte land eller by.

Solo Google

Musikquiz

  • Stormesteren afspiller en sang.
  • Deltagerne skal nu gætte, hvilket år sangen er udgivet.
  • Hvis alle gætter rigtigt, vælges en ny sang. Ellers går gevinsten til den deltager, der kommer tættest på det rigtige svar.

Solo Musik

Odds and evens

Solo

Plat eller krone

  • Deltagerne skal vælge plat eller krone.
  • Den der vinder møntkastet, vinder.

Solo Mønt

Skydebane 2

  • Stormesteren sætter en bane op med tomme dåser, kartoner, plastikkopper o.l. til hver deltager.
  • Deltagerne skal nu skyde tingene ned med elastikker fra en bestemt afstand.
  • Hurtigste til at skyde sine ting ned vinder.

Solo Elastikker og lette genstande

Snak bagvendt

  • Stormesteren nævner et tilfældigt ord.
  • Den hurtigste til at sige ordet korrekt bagfra vinder.

Eksempler:
Laks – Skal
Gud – Dug
Egne – Enge
Emil – Lime
Engel – Legen
Nedrev – Verden
Rød – Dør
Tak – Kat
Skov – Voks
Give – Evig

Solo

Sten, saks, papir

  • Spil sten, saks, papir.
  • Første der vinder to runder, vinder.

Solo

Tale

  • Deltagerne skal hver skrive en tale, om hvorfor DE skal vinde.
  • Bagefter skal de læse talen højt for de andre deltagere.
  • Den tale, som de resterende deltagere og Stormesteren synes bedst om, vinder.

Solo Pen og papir

Toiletpapirsstykker

  • Deltagerne får en rulle toiletpapir og 30 sekunder til at undersøge det uden at rulle det ud.
  • Bagefter skal de skrive ned, hvor mange stykker toiletpapiret består af.
  • Den deltager, der kommer tættest på det rigtige svar, vinder.

Solo Toiletrulle, pen og papir

Tommelfingerkrig

  • Lav tommelfingerkrig.
  • Første der vinder to runder, vinder.

Solo

Tændstikker

  • Vælg den længste tændstik fra Stormesterens hånd.
  • Du har et forsøg.

Solo Tændstikker

Vend den

  • 20 vendbare genstande med to unikke sider er spredt på jorden.
  • 10 af dem med den ene side opad, 10 med den anden side opad.
  • Hver deltager får en side af Stormesteren.
  • Siderne skal nu vendes, så så mange som muligt viser din side.
  • I har 1 minut, når Stormesteren starter tiden.

Forslag til vendbare ting: ølmåtter, musemåtter, spillekort, poletter…

Solo 20 vendbare genstande

Vokaler

  • Stormesteren nævner et ord.
  • Du skal hurtigst muligt finde ud af, hvor mange vokaler ordet består af.

Eksempler:
– Stormester (3 vokaler)
– Geografi (4 vokaler)
– Ideologi (5 vokaler)
– Fotografikonkurrence (8 vokaler)
– Universitetsstuderende (9 vokaler)

Solo a, e, i, o, u, y, æ, ø, å

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *